Ohjelma ei ota yhteyttä Internetiin


Sekä ESET Smart Security että ESET NOD32 Antivirus etsivät viruksia analysoimalla verkon liikennettä.

ESET-tietoturvatuote pyrkii oletuksena havaitsemaan automaattisesti Internet-selaimet ja sähköpostiohjelmat ja lisäämään ne tarkistettavien ohjelmien luetteloon. Tämä voi aiheuttaa sen, että Internet-yhteyttä tai muita toimintoja ei sallita verkkoa käyttäville sovelluksille, jotka eivät kuitenkaan ole Internet-selaimia tai sähköpostiohjelmia.

Ongelma voidaan korjata muuttamalla näitä asetuksia siten, että niitä sovelletaan vain Internet-selaimille ja sähköpostiohjelmille.
  1. Avaa ohjelman pääikkuna napsauttamalla ilmoitusalueella järjestelmän kellon vieressä olevaa ESET-kuvaketta tai valitsemalla Käynnistä – Kaikki ohjelmat – ESET – ESET Smart Security tai ESET NOD32 Antivirus.
  2. Avaa lisäasetusikkuna painamalla F5-näppäintä.
  3. Valitse lisäasetuspuusta Henkilökohtainen palomuuri – Protokollien suodatus (ESET Smart Security) tai Virustentorjunta ja vakoiluohjelmasuojaus – Protokollien suodatus (ESET NOD32 Antivirus).
  4. Valitse Internet-selaimiksi ja sähköpostiohjelmiksi merkityt sovellukset -vaihtoehto.
  5. Valitse lisäasetuspuusta Virustentorjunta ja vakoiluohjelmasuojaus – Internetin käytön suojaus – HTTP – Internet-selaimet ja huolehdi siitä, että vain tarkistettavaksi halutut ohjelmat on valittu. Yleensä riittää, että Internet-selaimet (iexplorer.exe, firefox.exe jne.) on valittu.
  6. Valitse lisäasetuspuusta Virustentorjunta ja vakoiluohjelmasuojaus – Sähköpostin suojaus – POP3 – Sähköpostiohjelmat ja huolehdi siitä, että vain tarkistettavaksi halutut ohjelmat on valittu. Yleensä riittää, että sähköpostiohjelmat (outlook.exe, thunderbird.exe jne.) on valittu.
  7. Tallenna muutokset napsauttamalla OK.