Internet-yhteys ei onnistu ESET Smart Security -sovelluksen asennuksen jälkeen


Toisinaan ESET Smart Security -sovelluksen asennuksen jälkeen joidenkin järjestelmäprosessien virheellinen tunnistus haitallisiksi voi tilapäisesti estää Internet-yhteyden muodostamisen. Virheellinen tunnistus voidaan estää ja Internet-yhteys palauttaa määrittämällä ESET Smart Security -sovelluksen henkilökohtainen palomuuri seuraavien ohjeiden mukaan:
  1. Avaa ohjelman pääikkuna napsauttamalla ilmoitusalueella järjestelmän kellon vieressä olevaa ESET-kuvaketta tai valitsemalla Käynnistä – Kaikki ohjelmat – ESET – ESET Smart Security.
  2. Avaa lisäasetusikkuna painamalla F5-näppäintä.
  3. Valitse vasemmalla olevasta lisäasetuspuusta Henkilökohtainen palomuuri – Tunnukset ja lisäasetukset.
  4. Poista kohdassa Tietomurtojen tunnistus valinta seuraavista vaihtoehtoista:

    – ARP Poisoning -hyökkäyksen tunnistus
    – DNS Poisoning -hyökkäyksen tunnistus
    – TCP Desynchronization -hyökkäyksen tunnistus
    – Reverse TCP Desynchronization -hyökkäyksen tunnistus

    HUOMAA: Nämä hyökkäykset tapahtuvat asiakkaan ja DNS-/ARP-auktoriteetin välillä, eivätkä ne uhkaa NAT-laitteen käyttäjiä. Edellä mainittujen asetusten poisto käytöstä ei muodosta uhkaa reitittimen, Wi-Fi-laitteen tai muun paikallisen NAT-laitteen käyttäjille.
  5. Vahvista muutokset ja palaa sovelluksen pääikkunaan napsauttamalla OK.